Az ingatlanértékesítés egyik legkritikusabb pontja, hogy az eladó hirdetése „becserkészi-e” a leendő vevőt. Éppen ezért a legtöbb esetben nem elég kiakasztani egy „Eladó” táblát a kertkapura, vagy a környékbeli villanyoszlopokra hirdetéseket ragasztani. A túl sok kíváncsiskodó felemésztheti időnket és energiánkat. Ezért sokkal agresszívebbnek és céltudatosabbnak kell lennünk, ha reklámról van szó.
A hirdetési költségek igen magasak. Így nekünk, tulajdonosoknak kell ötletesen megválasztani a legjobb és legköltséghatékonyabb módszert ahhoz, hogy hirdetésünk célba jusson. A legtöbb hirdetési „mix” azonban az alábbi megoldások közül is csak egy-egy elemét használ.
- Az ingatlan frontjára telepített molinó vagy tábla az ingatlanhirdetések klasszikus alapja. Bár ez a megoldás még mindig elengedhetetlen, önmagában valójában nem elégséges. Kizárólag egy igen szűk környezetben hatásos: csak azok látják, akik az eladó ingatlan előtt járnak.
- Jó kezdet a helyi újságban hirdetést feladni. Számos lehetőség közül választhatunk, az egyszerű pársoros apróhirdetéstől kezdve a színes fényképes megjelenésig. A papír nyilvánvaló előnye, hogy ezeket a lapokat azok is böngészik, akik a környéken eladó ingatlant keresnek.
- A nézett helyi tévé is kínál hirdetési lehetőségeket. Legyünk kreatívak és egy virtuális séta keretében mutassuk be az (újépítésű) ingatlant és környezetét az érdeklődők számára. Bár ez a megoldás drágább lehet a mix további elemihez képest, a megfelelő műsorsávban elhelyezett videó képei jobban felkeltik az ingatlankeresők figyelmét és remélhetőleg több embert érnek el.
- Szórólapok és helyi hírlevelek is segíthetnek. Míg a szórólapokat a környéken bárhol osztogathatjuk, (boltok, fodrászüzletek, kozmetikusok), addig a (pl. helyi szervezetek szerkesztette) hírleveket terjesztő hálózat juttatja nagy számban a helyi postaládákba. Az utóbbi jóval olcsóbb megoldás lehet, mint a helyi hirdetési újságban való megjelenés. Azonban a hírlevél tartalmától függően nem biztos, hogy éppen annyian olvassák.
- Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy áthelyezés, családi vagy egyéb okokból mindenhol akadnak hazatérők vagy éppen átköltözők Így koránt sem biztos, hogy a mi vásárlóink eddig is a környékben éltek. Vagyis a „hagyományos” reklámokon túl mindenképpen használjuk az Internetet, hiszen minimális költségek mellett célirányosan jóval nagyobb közönséget érhetünk el.